EGYPTEN - 2007

Måste berätta att när min dotter Ina fyllde 20 år och jag 40 år samma år - 2007 .
Så fick hon av mig och Peder en resa bara hon och jag till Egyten.

Oj vad mysigt vi hade det. Visseligen var det vinter där då i mars. Men vi tyckte det var varmt.

Största nackdelen som var mkt obehaglig var att vi kunde inte gå utanför hoellet utan att bli på hoppade på otäckt vis. Två tjejor ensamna. En dag försökte vi att gå till havet ca:100 meter dit. När vi hade gått halvvägs så hade det gått 2 timmar. Vi blev stoppade hela tiden så vi gav upp och gick tillbaka till hotellet. Dagen efter hade vi berättat det för Mohamed(en mkt snäll kille som ägde en affär i hotellet) Så vi fick en bodyguard med oss så vi fick doppa tårna i havet innan vi åkte hem. Pust....... det var kämpigt....... men vi klarade oss på hotellet....... stekte oss i solen hela dagarna och åt go mat.

Hotellet var jätte fint och mkt välstädat och maten mkt god och fräsch. Blev inte sjuka som andra blev på de andra hotellen. Men jag och Ina hade en mkt trevlig och skön vecka ihop. Önskar att vi gör om det flera gånger.

Nu till juni far jag iväg till Grekland med Santina då 9 år. Min bästis Aase och hennes dotter följer med. Det ska bli kul. Året efter far jag med min minsta dotter Elina.

Kommentarer
Postat av: Ida

Så härligt!Jo dom är lite jobbiga,det förstör lite.Jag Och Olov var ju i Tunisien och där är dom likadana men det är ju värre om det bara är tjejer.Kan tänka mig att Santina längtar=)!Nu börjar jag längta till värmen=)!Ge tjejerna varsin kram ifån mig!Ha det så bra!Kram

2008-03-03 @ 23:59:10
URL: http://www.minatrerum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0