Lördags middag

Hade idag min kusin med sin sambo på middag idag. De ville gå på marknaden som är i Lycksele hela helgen.De skulle sova över så ska vi ner till marknaden på söndag.
As kul att de kom.Har pratat så länge på att de ska komma hit.
Min älskade man stod vid spisen och lagade 3 rätter middag.

Förrätt: Små paj formar med svamp & lök. Sedan rödchili med getost o fhilidelfia ost med pinjinötter och honung.
Varmrätt: Älgkalv innanlår med västerbottenost, ugnstekta rotfrukter och grönmögelostsås.
Efterrätt: Hemma gjort chokaldmousse.

Mums så gott det var. De åt och sa att det var gott. Han är duktig min man.

Sedan hamnade alla i matkoma så vi satte oss framför teven och pratade o små tittade på tv.

Och nu är kl:00,40 och de gick o la sig i min sons (19 år) rum. Han är ändå i stan på hotellet ikväll så de kunde ta hans rum. Får se om de överlever natten. Sonen har nämligen en boaorm i sitt rum. Men hon är inlåst så det är ingen fara......hehe....

Själv ska jag oxå gå o sova så jag orkar gå på marknaden i morgon.Det blir väl in på Dollar oxå.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0