Min dikt till min mamma !!!!!!

Stanna hos mig!!

Jag tog Din hand i min jag lade mitt huvud mot Ditt bröst och viskade tyst
JAG ÄLSKAR DIG.

En rörelse från Dina läppar ville säga de orden jag ofta fått höra
JAG ÄLSKAR DIG.

Men orden nådde inte fram blott en skälvande kram fån Din hand lät mig förstå.

Jag ville hålla dig kvar Du ville stanna.
Men vår längtan var ej nog.
Döden var starkare och kampen förlorad.

Saknar dig mamma...........   Kram: Susanne

(Mamma gick bort 2002-06-13 i lungcanser)Begravdes 2002-07-12 året efter på mammas 1 årsbegravningsdag gjorde jg och min manPeder något fint i stället av den dagen. Vi två blev ett.......Vi gifte oss.....Det blev verkligen något bra av den dagen som annars är en mkt sorgendag.
Önskar att mamma har förstått vad hon har satt spår i oss alla. Vi är mkt många som saknar henne. Bara att få lyfta telefonen och berätta ngt om barnbarnen eller bara prata bort en stund. Huvvaligen vad saknaden är stor.


Kommentarer
Postat av: pia

vet hur det känns...min mamma gick bort i bröstcancer 021012, 4mån. efter din... Det är såå tråkigt, hon har missat så mycket i mitt(barnbarn, villa...) och mina syskons liv...hon var min bästa vän:)
men Susanne vi överlever va? även när det känns jättetungt! KRAM

2008-03-03 @ 14:22:27
URL: http://baramittlillahem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0